Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Regnowie

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: www.ugregnow.pl

Treść strony

WAŻNE   ZMIANY

W PRZEPISACH   MELDUNKOWYCH

          Urząd Gminy w Regnowie informuje, że w dniu 31 grudnia 2012 roku weszła w życie ustawa z dnia 07 grudnia 2012 roku o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.z 2012r., poz.1407).

Ustawa ta wprowadziła pewne ułatwienia dla osób, które z powodu zmiany miejsca pobytu muszą odwiedzić urząd miasta bądź gminy, aby zadośćuczynić obowiązującym przepisom.

Istotnymi zmianami są:

1.    Przy zmianie miejsca pobytu wystarcza zameldowanie pod nowym adresem, bez obowiązku wymeldowania się z adresu dotychczasowego.

     Oznacza to, że czeka nas tylko jedna wizyta w urzędzie właściwym dla nowego     miejsca pobytu. Dotychczas w pierwszej kolejności należało się wymeldować, a dopiero później zameldować w nowym miejscu. Obecnie obowiązki związane z wymeldowaniem załatwi urząd.

2.    Obowiązek meldunkowy można dopełnić przez pełnomocnika udzielając mu pisemnego pełnomocnictwa w zwykłej formie. Jeżeli pełnomocnikiem nie jest najbliższy krewny, wymagana jest opłata skarbowa w wysokości 17 zł.

3.    Wydłużono z 4 dni do 30 dni okres przed upływem którego należy zameldować się po zamieszkaniu pod nowym adresem.

4.    Zniesiono obowiązek zameldowania:

1) na pobyt czasowy nie przekraczający 3 miesięcy obywateli: państw UE(w tym   Polski), EFTA oraz Konfederacji Szwajcarskiej;

2) wczasowiczów i turystów.

5.    Obowiązek zgłoszenia wyjazdu zagranicznego dotyczy obecnie wyjazdów na okres co najmniej 6 miesięcy (dotychczas co najmniej 3 miesięcy).

6.    Odstąpiono od konieczności zgłaszania przy dopełnianiu obowiązku meldunkowego informacji o wykształceniu i obowiązku wojskowym oraz przedkładania książeczki wojskowej.

Należy również pamiętać o konieczności wymiany dowodu osobistego przy zmianie adresu. Czynności tej, jak również odbioru nowego dowodu osobistego nie możemy dokonać przez pełnomocnika. Przepisy wymagają osobistej obecności w biurze dowodów osobistych.

Posiadacze dowodów osobistych wydanych 10 lat temu w swoim interesie powinni  sprawdzić datę ważności swojego dowodu. Często zdarza się, że nie możemy załatwić sprawy w banku czy innej instytucji, bowiem okazuje się, że nasz dowód osobisty jest już od jakiegoś czasu nieważny. Dlatego lepiej wcześniej upewnić się, czy właśnie nie jesteśmy w takiej sytuacji, niż odejść z przysłowiowym „kwitkiem”, nie załatwiwszy ważnej dla nas sprawy.

 

Agnieszka Rokicka-Bednarek

Kierownik USC

tel. (46) 813-16-23

e-mail: rada@ugregnow.pl

Metryka

  • opublikował: Administrator Systemu
    data publikacji: 2013-05-15 09:50

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 7159
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2020-10-08 10:16:50